Saturday, 28 January 2017

Betul. Ini bohong.

https://youtu.be/GZ3TmCtmfb0

Brunei.

MUFTI BRUNEI telah menafsirkan bahawa semua produk yang dibuat oleh NON MUSLIM adalah Di kategorikan Produk Syubhah.
Produk Dari Non Muslim: Ia nya bukannya Produk HALAL kerana mereka tidak pernah mempelajari hukum fikh,hukum air mutanjanis, hukum yang berkaitan suci dan harus dan yg berkaitan.. Maka WAJIB bagi Umat Islam memilih Produk Muslim 100%...
 Mari sama sama kita renung2kan..dan selamat beramal

Kita patut bersetuju dgn Mufti Brunei tu. Alasan yg menasabah kerana mereka org bukan Islam tak tau hukum suci dan najis.

Thursday, 22 December 2016

Kambing.


Free

10 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Percuma

Tempat menarik di Kuala Lumpur banyak. Tapi tarikan percuma tak banyak.

Jadi, kalau anda bercuti di KL dengan keluarga, kemungkinan besar anda habis beratus ringgit hanya untuk tiket masuk.

Jangan berpeluh tau? Ada aktiviti dan tarikan percuma di Kuala Lumpur yang boleh anda buat atau lawat bila anda bercuti di sini. Jom kami tunjukkan.

1. Layan KLCC Park



Kredit viawww.kuaby.com


Bila anda di KL, singgah KLCC Park. Pertama, sebab ianya dekat dengan Menara Berkembar Petronas.

Kedua, sebab ada tempat best untuk anak-anak di bawah 10 tahun. Si kecil anda memang tak senang duduk tengok kolam randuk untuk mereka mandi manda.

Dan kalau itupun belum cukup meletihkan, ada taman permainan yang besar di sini. Dari swing sampailah ke slide, banyak tempat bermain yang bermacam ragam untuk mereka habiskan masa mereka.

2.Layan KLCC Lake Symphony



Kredit viawww.flickr.com


Jika anda berada di KLCC waktu malam, jangan lupa pergi keluar dari Suria Mall dan jengah KLCC Lake Symphony.

Di sini, ada pertunjukan air pancut di kolam KLCC dari 7 malam hingga 10 malam.

Bukan saja anda dan keluarga boleh duduk bersembang dengan keluarga sambil menontoh pertunjukan air. Tapi anda juga boleh bergambar dengan latarbelakang KLCC.

Bila malam kan lebih ummph?

3. Baca Buku Di KL City Library



Kredit viaupload.wikimedia.org


Anak anda ulat buku? Cantik!

Kami sarankan anda ke KL City Library yang dekat dengan Dataran Merdeka.

Ada 2 perpustakaan yang best di sini (ya! lagi baik dari Perpustakaan Negara). Satu agak kecil, dan ia hanya untuk anak-anak yang baru nak belajar membaca.

Dan berhampirannya, ada KL City Library. Perpustakaan ini jauh lebih besar, nyaman dan penuh dengan buku untuk anak-anak yang lebih berusia. Ada bahagian muzik kalau mereka mahu tutup mata dan layan muzik sambil berehat duduk di kerusi empuk.

4. Naik Bas GoKL



Kredit viaspadnews.blogspot.my


Ramai anak-anak sekarang yang tidak pernah merasa naik bas? Betul kan?

Apa kata anda bawa mereka ronda-ronda keliling Kuala Lumpur dengan bas percuma berwarna pink ini? Bas ini berhenti di banyak tempat — dari KLCC sampailah ke Masjid Jamek.

Waktu operasinya pun lama — dari 6 pagi sampailah 11 malam.

5. Berbasikal Di Publika

Bila tiba hari Ahad, jalan sekitar Publika ditutup. Jadi anda boleh bawa anak-anak berbasikal di sini dari pukul 7 hingga 10 pagi.

Sesiapa sahaja boleh beriadah di sini. Kalau anda tiada basikal, anda boleh sewa percuma. Dan selain basikal, rollerblade dan skates pun okay.

Bila dah lapar, atau anak anda merengek letih, rehat dan makan di mall ini.

6. Ambil Angin Di Tasik Perdana/Tasik Titiwangsa

Bila hari sudah petang, bawa mereka ke padang di Tasik Perdana atau Tasik Titiwangsa.

Kalau anda mahu mereka tidur awal, biarkan mereka berkejar-kejar di taman ini. Kalau anda ada bajet lebih, anda boleh berkayak di tasik, menaiki kereta kuda ataupun menyewa basikal 3-4 tempat duduk untuk anda sekeluarga kayuh keliling kawasan ini.

Apapun, kos menaiki kayak atau basikal ini jauh lebih murah dari masuk ke tarikan Kuala Lumpur lain.

7. Masuk Hutan Bandar KL Forest Eco Park



Kredit viawww.emily2u.com


Kalau anda tidak kisahkan nyamuk, ada hutan bandar di KL berdekatan dengan Bukit Bintang untuk anda sekeluarga layan.

Yang istimewa lagi, hutan ini hutan simpan tertua di Malaysia. Jadi ada pokok-pokoknya yang sudah beratus tahun umurnya yang masih elok dipelihara di sini.

Bila anda di sini, jangan lupa naik jambatan kanopi walk. Sebab yang ini satu saja betul-betul di tengah bandaraya KL (dan percuma pula tu).

8. Belajar Sejarah Dengan KL Heritage Walk

Selalunya orang putih saja yang minat berjalan kaki di KL. Tapi anda pun boleh. Lebih-lebih lagi anda mahu tahu sejarah Kuala Lumpur.

Kami sarankan anda ikut dalam lawatan berpandu DBKL yang percuma.

Dengan jurupandu, anda bakal berjalan bersama ke 11 tempat bersejarah di sekitar Dataran Merdeka — dan diterangkan tentang sejarah tempat-tempat ini. Dari sejarah pada zaman Yap Ah Loy sampailah ke zaman kolonial British, semua akan anda ketahui.

Jangan terkejut nanti, kalau anak anda lebih tahu sejarah KL dari orang KL sendiri nanti.

9. Rehat Di Secret Garden 1Utama



Kredit viawww.butterflyprojectmalaysia.com


Di atas bumbung shopping mall 1Utama sebenarnya ada taman rahsia. Tapi sedikit sangat yang tahu.

Sekarang, terima kasih pada bajet anda yang kecil, anda dan keluarga boleh tahu tarikan Kuala Lumpur yang ramai staff di mall sendiri pun tidak tahu. Sila tanya pak guard cara ke sini ya?

Datang sini hujung minggu saja tau. Dari 10pg – 10 malam. Dan layan taman atas bumbung terbesar di Asia Tenggara dengan percuma.

10. Tengok Senjata Di Muzium Polis



Kredit viamuseumvolunteersjmm.com


Muzium ini memang istimewa. Pertama, sebab masuk percuma. Dan yang keduanya, walaupun tanpa bayaran, barang-barang pamerannya lain dari yang lain.

Mahu tengok senjata Portugis semasa menyerang zaman Melaka? Ada di sini. Mahu tahu jenis-jenis senjata yang dirampas dari samseng atau penjenayah? Pun bukan masalah.

Walaupun ianya kecil, muzium ini jauh lebih membuka mata anda dari kebanyakan muzium di Malaysia.

Ada yang kami tertinggal? Jom share dengan kami semua tarikan percuma Kuala Lumpur yang patut orang lain tahu.

Wednesday, 21 December 2016

Syiah

Kenyataan  Al Qaradhawi yg terjemahkan dari youtube(link dibawah)
https://youtu.be/enr30R9xA-Q


"Aku dahulunya termasuk mereka yg menyeru kepada Taqrib (Mendekatkan Syi'ah dgn Sunnah), aku sedemikian dalam beberapa tahun utk usaha ini, Aku hadiri setiap muktamar taqrib, di Ribath, Syria, Bahrain, Qatar, aku juga menziarahi Iran, menziarahi para mullah mereka di sana, para ayatullah. Mereka mengalu-alukan dlm marhalah kedua, presiden mereka Muhammad Khatami sungguh2 mengalu-alukan aku, aku dlm keadaan sedemikian utk beberapa tahun. Akan tetapi aku pada hakikatnya mendapati yg mendapat untung dr kerja-kerja taqrib ini adalah Syi'ah. Adapun Ahl alSunnah, tiada sesuatupun yg dapat mereka manfaatkan. Kami pernah pergi ke Syria utk kerja taqrib, namun selepas itu mereka orang2 Syi'ah membuka puluhan Husainiyyat (tempat ibadah org Syi'ah) sekalipun di tempat yg tiada org Syi'ah, sebaliknya di tempat-tempat ahli sunnah. Mereka (org2 syiah) kata: "kita semua sama." Mereka yg mendapat faedah, setelah itu aku dapati, pada hakikatnya mereka memiliki dana yg besar, org2 yg terlatih, dan mereka memiliki kekuatan utk memerangi ahlu sunnah, bagi menghancurkan negara2 ahli sunnah di Asia, Afrika dan di merata tempat.

Maka aku mula memerhatikan satu persatu setiap keputusanku... sehinggalah aku mengisytiharkan bahawa perkara taqrib ini tidak betul, tidak betul, kerana Syiah dgn cepat mengambil peluang dr kecuaian ahli sunnah. Kita tidak mengajarkan kpd pengikut ahli sunnah tentang syiah, sedangkan org ramai menyangka org syiah sayangkan ahli alBait, dan semua kita sayangkan ahli alBait... tidak, mereka (ahki sunnah) tidak tahu bahawa syiah memiliki pandangan ttg alQuran yg berbeza dgn kita, pandangan mereka ttg sunnah tidak sama dgn kita, pandangan mereka ttg para sahabat dan para isteri nabi tidak sama dgn kita, dan mereka juga ada pandangan2 dlm hal itu dan ini. Kita tidak terangkan kpd mereka perkara ini. Maka sekarang ini, menjadikan kita mesti menerangkan kpd ahli sunnah (tentang syiah) supaya mereka berhati2 dgn org2 syiah yang datang kepada mereka,  org2 syiah itu memiliki dana yg berjuta, org2 yg sedia membiaya utk merosakkan ahli sunnah. Mazhab ahlus sunnah adalah mazhab yg asasi, yang asalnya semua orang adalah sunnah. Melainkan sekumpulan kecil yg tidak sampai 10% shj yg syiah.

Lalu aku mula mengatakan tidak (kpd taqrib). Kerana itu mereka mula menyerangku yg sebelum itu mereka semua memuji aku, masyaAllah. Sekrg mereka mula menyerangku. Akan ttpi aku akan tetap menyatakan kebenaran dan aku tidak takutkan celaan org yg mencela.

Aku sama sekali tidak akan terima, ahli sunnah diperangi oleh syiah. Mesir dahulunya di zaman Fatimiyyin yg memerintahnya dlm tempoh yg lama, org ramai pada zahirnya fatimiyyin, akan selama pemerintahan fatimiyyin shj,  apabila datang Salahuddin alAyyubi, maka org ramai menzahirkan hakikat mereka, dimana kesemuanya adlh ahli sunnah, maka kekallah ahli Mesir sbg org yg bermazhab ahli sunnah, sehinggala dr kalangan ahli keluarga imam jaafar alSodiq juga ahli sunnah.